czwartek, 26 listopada 2015

#natchnieniewgorączce

Przeczytałam z milion książek. Wybranie ulubionej jest jak kazanie matce powiedzieć, które ze swoich dzieci kocha najbardziej. Mimo to, z mojej biblioteczki udało mi się wybrać dwie serie, które zasługują na szczególną uwagę.
trylogia ODDECHY.


1. Powód, by oddychać
2. Oddychając z trudem
3. Biorąc oddech

Niewiele książek poruszyło mnie już od pierwszej strony. Zwykle akcja rozkręca się dopiero od połowy i dopiero wtedy zaczynamy przywiązywać się do postaci. W tym przypadku jest zuperłnie na odwrót – bohaterowie jakby znani od zawsze, pochłaniałam każde słowo, jakby utrzymywało mnie przy życiu. Na okładce ostatniego tomu jest napisane emocjonalny rollercoaster. To tak bardzo idealnie określa całą trylogię! Raz płakałam, a raz zaśmiewałam się do łez. Co najważniejsze, utożsamiałam się z bohaterką, ale czasem naprawdę nie rozumiałam jej wyborów, co zaś doprowadzało mnie do wściekłości (xd).
Trylogia opowiada wspaniałą historię dobrej dziewczyny, której przytrafiło się wiele złych rzeczy. Nie umiem opisać tej książki bez spoilerów, więc wybaczcie mi ;). Co najważniejsze, uczy ona walki z własnymi lękami i demonami przeszłości. Mówi, że miłość w życiu jest niezbędna, a ludzie, którzy naprawdę nas kochają, zostaną z nami na zawsze – na dobre i na złe.
Jeśli zaś przechodzimy do analizy książki, jest ona świetnie napisana, lekkim, zrozumiałym językiem. We wszystkich trzech częściach uczucia bohaterki są naprawdę dokładnie opisane. Żeby nie przedłużać, dodam tylko, że naprawdę warto przeczytać tę trylogię. Warto dodać, że ponad 400-stronicowy trzeci tom pochłonęłam w jakieś trzy dni.
UWAGA:
1. Nie czytaj wieczorem, bo zarwiesz nockę.
2. To nie jest książka, do której podchodzi się z nastawieniem "usiądę, przeczytam stronę czy dwie i już wracam do obowiązków". Nawet o tym nie myśl. Nie obejrzysz się, a dwie strony zmienią się w dwieście.
saga SZEPTEM


1. Szeptem
2. Crescendo
3. Cisza
4. Finale

Która dziewczyna nie marzyłaby o takim chłopaku jak Patch? Która dziewczyna nie chciałaby być na miejscu Nory? Te cztery tomy powinny być lekturą obowiązkową każdego mola książkowego. Chwytająca za serce, wywołująca łzy saga. Z każdym przeczytanym rozdziałem chcesz więcej i więcej. Wyobraźcie sobie moją udrękę, gdy ostatniego tomu nie było w księgarni. Leciałam na głodzie książkowym. Zanim sięgniecie po pierwszą część, upewnijcie się, że trzy pozostałe macie w zasięgu ręki!
Więc tak: saga opowiada o upadłych aniołach, żyjących wśród ludzi. Na początku książki pojawia się Patch i nikt tak na prawdę nie może ogarnąć o co chodzi, ale potem akcja rozwija się.
Cała seria jest przepełniona humorem, mrocznymi postaciami, ale też wieczną miłością i przyjaźnią. Życie to sztuka wyborów, a czasami trzeba wybrać między tym co łatwe, a tym co słuszne (J. K. Rowling). To prawdziwe przesłanie wynika z SZEPTEM.

Te dwie serie zajmują szczególne miejsce w moim sercu. Z całego serca zachęcam was do przeczytania ich, bo naprawdę warto! :)

~ Weronika

1 komentarz:

  1. Jak znajdę czas to na pewno przeczytam :D
    Obs za obs ?

    http://magicworldprincesscarmen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń